Titulní obrázek

Jak postupovat na dovolené, pokud se něco stane?

Jet na dovolenou bez cestovního pojištění nenapadne skoro nikoho. Ovšem víte určtitě, že budete vědět, co dělat, když se něco nečekaného udá? Je tu pár rad, jak problém v zahraničí vyřešit nejlépe. Správný postup pro likvidaci pojistné události je velmi důležitý. Při nepříjemných situacích je nutné využít asistenčních služeb. Obraťte se na ně jako první.

 

Lidé většinou vědí, že mají v pojištění tyto služby, ovšem už tolik nemají jasno jak a kdy s nimi naložit. O pomoc žádejte hlavně v případě zdravotních komplikací, ale i jiných těžce řešitelných situacích, které by mohla zkomplikovat jazyková bariéra. Hlavně při událostech právního a odpovědnostího chararakteru se asistenční služba vyplatí. Předejdete tak zbytečným problémům. Než se s asistenční službou spojíte, měli byste si připravit číslo pojistné smlouvy, jméno a příjmení osoby, které se týká pojistná událost, a telefonní číslo, na něž může pracovník asistenční služby zavolat zpět. Je nutné, i přes stres a emoce, jednat stručně, konkrétně a jasně. Popište vzniklý problém, místo a čas.

Ovšem pokud se dopustíte chyb, které pojišťovna nebude akceptovat, nemusíte být vůbec spokojeni. Rozhodnete-li se jednat na vlastní pěst a nekontaktovat asistenční službu, budete možná v šoku, co pojišťovna po návratu chce. Pojišťovna bude totiž potřebovat záznamy o průběhu události od asistenční služby, aby mohla škodu podle dokumentů nějak posoudit. V případě, že nemáte všechny potřebné dokumenty, následuje velmi zdlouhavá a složitá komunikace se zahraničím. Likvidace pojistné události se zbytečně protahuje.

Další chybu uděláte, pokud škodu nahlásíte asistenční službě až když jste nějaké kroky provedli. Neznáte úroveň zdravotních služeb, nevíte, ani jak se jednotlivé destinace liší. Může se stát, že vás mohou ošetřit nedostatečně, jindy se zas budete divit vysokým částkám na faktuře. Lékaři vám udělají vyšetření, které ani nejsou nutná, pojišťovna však uzná jen reálné náklady.

Kromě pomoci v řešení vašich aktuálních problémů, asistenční služba i vyhodnotí, na co máte nárok a jak v situaci dále postupovat. Pokud se vrátíte z dovolené a předáváte kopie zdravotní dokumentace, je to opět chyba. Pojišťovna potřebuje vždy originály. Budete-li posílat doklady poštou, pak doporučeně a kopie si pečlivě uschovejte, pokud je předáte osobně, vyžádejte si potvrzení o předání.